Skip to main content

Księgowość Warszawa - nowocześnie i profesjonalnie

Biuro rachunkowe RKB to miejsce, w którym zajmiemy się sprawami księgowo-podatkowymi Twojej firmy w sposób nowoczesny. Działamy głównie na terenie Warszawy i Siedlec. Jeśli prowadzisz własny biznes – jednoosobową działalność gospodarczą lub zatrudniasz do 10 pracowników, jesteśmy dla Ciebie idealnym partnerem do współpracy. Rzetelna księgowa to często podstawa dobrze prosperującej firmy. Czytaj dalej, a dowiesz się:

  • W czym specjalizuje się nasze biuro rachunkowe?
  • Jaki zakres działań możemy Ci zaproponować?
  • Czym wyróżnia się biuro księgowe RKB?
  • Dlaczego warto współpracować z właścicielką RKB, czyli Różą Krasnodębską-Bogusz?
  • Otrzymasz także garść cennych informacji z zakresu wiedzy księgowej.

Uproszczona księgowość dla mikro i małych przedsiębiorstw - postaw na rozwój!

Mała księgowość, inaczej bywa nazywana uproszczoną. Z pozoru wydaje się, że jeżeli ktoś skupia się na prowadzeniu działalności mikro, może łatwo zająć się sprawami księgowymi.

Jednak w praktyce okazuje się, że wymaga to znajomości prawa, nowych rozporządzeń i posiadania pewnych cech, takich jak dokładność i skrupulatność. Wielu właścicieli małych firm chce skupiać się na rozwoju firmy – na strategii, analizie konkurencji, marketingu lub na dopracowaniu produktu. Wizja, kreatywność i szukanie nowych rozwiązań czasem stoją w opozycji do „nudnej” księgowości.

W takich sytuacjach przychodzimy z pomocą i zrzucamy z Twoich barków konieczność zajmowania się sprawami księgowo-rachunkowymi!

Biuro rachunkowe Warszawa - poznaj szeroki zakres naszych możliwości

Szukasz profesjonalnego biura rachunkowego, które nigdy Cię nie zawiedzie? Z nami to możliwe. Wykonujemy szeroki zakres usług księgowych dla przedsiębiorców z różnych branż. Doskonale znamy obowiązujące przepisy, dlatego możesz spać spokojnie. Poniżej dowiesz się więcej o poszczególnych usługach naszego biura.

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów
Prowadzimy podatkowe księgi przychodów dla naszych klientów. Jest to jedna z najczęściej realizowanych usług. Dzięki współpracy z naszym biurem rachunkowym unikniesz błędów, a w konsekwencji dalszych problemów, takich jak kary finansowe. Dbamy o każdy najmniejszy szczegół, ponieważ na tym opiera się nasza praca.

Nierzetelność i wadliwość w prowadzeniu księgi rachunkowej
Warto wiedzieć, że nierzetelność w prowadzeniu księgi traktuje się jako przestępstwo skarbowe, a wadliwość jako wykroczenie skarbowe. Znając ryzyko, nie warto brać sobie na głowę wszystkich zadań, ponieważ łatwo można się w nich pogubić. Od tego jest Twoja zaufana księgowa!

Czy mogę prowadzić KPiR?
Usługi księgowe, dotyczące prowadzenia ksiąg rachunkowych są dla Ciebie, jeśli spełniasz 3 warunki:

  • podatek rozliczasz liniowo według stawki 19 % lub na zasadach ogólnych skali podatkowej,
  • masz jednoosobową działalność gospodarczą lub prowadzisz działalność w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki jawnej osób fizycznych, spółki partnerskiej albo przedsiębiorstwo w spadku,
  • Twoje przychody netto nie przekroczyły w ostatnim roku 2 mln euro.

Pamiętaj, że biuro rachunkowe RKB może wesprzeć Cię także w wielu kwestiach, jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność. Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy, czego dokładnie potrzebujesz!

Biuro rachunkowe Warszawa Bemowo, a prowadzenie rejestrów VAT
Jesteś podatnikiem VAT? Ta usługa jest dla Ciebie! W jej ramach możesz zamówić ewidencję uproszczoną lub pełną. Poniżej dowiesz się, na czym to dokładnie polega.

Uproszczona ewidencja
Ewidencję uproszczoną mogą prowadzić Ci przedsiębiorcy, którzy korzystają z podmiotowego zwolnienia z VAT. Biuro rachunkowe pilnuje, czy nie przekroczyłeś dopuszczalnego limitu sprzedaży w kwocie 200 000 zł. Powyżej tej kwoty nie jesteś zwolniony z podatku VAT i należy się do niego zarejestrować. Bez problemu przeprowadzimy Cię przez wszystkie niezbędne procedury.

Pełna ewidencja
Czynny podatnik VAT musi przesyłać JPK_VAT drogą elektroniczną. Nie inaczej jest z ewidencją VAT. Wykonanie powyższych czynności zdalnie, to duże ułatwienie dla przedsiębiorców. Nie trzeba iść do urzędu ani wypełniać fizycznych dokumentów księgowych. W skład pełnej ewidencji wchodzi:

  1. Rejestr zakupów VAT – dzięki temu możemy określić podatek naliczony, który podlega odliczeniu w danym cyklu rozliczeniowym.
  2. Rejestr sprzedaży VAT – pozwala obliczać podatek należny za dany okres rozliczeniowy.

Zleć nam prowadzenie ewidencji przychodów
Ta usługa jest przeznaczona dla przedsiębiorców, którzy rozliczają się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W zależności od rodzaju działalności, możemy wyróżnić sobie aż 5 stawek: 3%, 5,5%; 8,5%; 17% i 20%. Warto wiedzieć, że Twoje biuro rachunkowe prowadzi ewidencję przychodów ujmując w niej tylko przychody. Koszty nie mogą być ewidencjonowane, ponieważ nie bierze się ich pod uwagę podczas ustalania wysokości podatku.

Nie martw się kontrolami urzędów
W przypadku kontroli z urzędu skarbowego, należy mieć wszystko odpowiednio udokumentowane i przechowywane. Wybierz nasze biuro rachunkowe RKB sprawi, że nie będziesz obawiać się ewentualnej kontroli.

Dobra księgowa to prawdziwy skarb.

Jeśli takiej szukasz, to jesteś w dobrym miejscu. Napisz do nas!

Chcę napisać

Samodzielne prowadzenie ewidencji przychodów czy z biurem rachunkowym?
Dla wielu właścicieli firm samodzielne prowadzenie ewidencji jest uciążliwe, a obawa dotycząca możliwych błędów staje się stresująca. Jeśli uznasz, że warto postawić na biuro rachunkowe, wystarczy, że w ciągu 7 dni od daty zawarcia z nami umowy, zgłosisz informację o nowym miejscu przechowywania ewidencji do urzędu skarbowego.

Nasze biuro rachunkowe prowadzi ewidencję rzetelnie w układzie tabelarycznym i chronologicznym.

Ewidencja środków trwałych
Jeśli masz obowiązek dokonywania ewidencji środków trwałych, chętnie zrobimy to za Ciebie! Dzięki temu będziesz mógł zaliczać odpisy amortyzacyjne jako koszty uzyskania przychodów. Jeśli korzystasz ze środków trwałych, ale nie przygotujesz ewidencji, nie skorzystasz z amortyzacji. Warto więc rzetelnie pochylić się nad tą kwestią, żeby zabezpieczyć swoje interesy.

Do środków trwałych możemy zaliczyć np.:

  • budynki,
  • grunty,
  • prawo wieczystego użytkowania gruntu,
  • maszyny i urządzenia,
  • spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego,
  • spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego.

Na start ważne jest określenie wartości początkowej danego środka trwałego. Dla przykładu na wartość początkową ciężkiej maszyny do firmy produkcyjnej składa się nie tylko cena zakupu, ale także koszt jej przetransportowania.

Rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
O rozliczeniach z ZUS napisano już wiele. Niejeden przedsiębiorca kieruje się do naszego biura rachunkowego właśnie w sprawie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Do obowiązków właściciela firmy należy opłacanie składek na:

  • ubezpieczenie emerytalne,
  • ubezpieczenie rentowe,
  • ubezpieczenie wypadkowe,
  • ubezpieczenie zdrowotne.

Możesz powierzyć nam prowadzenie i przesyłanie całej dokumentacji kadrowo-płacowej do ZUS. Dzięki temu wszystkie aktualizacje danych i inne wymagane czynności poprowadzimy za Ciebie. Informujemy Cię także o wszystkich zmianach w przepisach. Masz pytania dotyczące naszych usług? Napisz lub zadzwoń!

Rozliczenia z Urzędem Skarbowym
Pilnowanie terminów rozliczeń z Urzędem Skarbowym to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy. Przepisy mogą zmieniać się tutaj dynamicznie i zawsze trzeba być na bieżąco. Niedopełnienie obowiązków wiąże się z nieprzyjemnymi karami, dlatego polecamy Ci wykupienie tej usługi w naszym biurze rachunkowym.

Sprawy kadr i płac
Outsourcing spraw kadr i płac sprawi, że zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy. Jako mały przedsiębiorca często nie chcesz opłacać księgowej na etacie. To całkowicie zrozumiałe w takiej sytuacji. Zewnętrzne biuro rachunkowe Warszawa Bemowo zapewni Ci sprawną obsługę takich zadań, jak m.in.:

  • przygotowywanie i przesyłanie rozliczeń do ZUS,
  • rozliczanie urlopów i delegacji pracowników,
  • przygotowanie oraz rozliczanie umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych,
  • sporządzanie deklaracji PIT-4,
  • wystawianie innych, niezbędnych dokumentów np. świadectw pracy czy też zaświadczeń o zarobkach.

Deklaracje podatkowe
Deklaracje podatkowe należy składać w ściśle określonych terminach. Zadbamy m.in. o PIT, CIT czy JPK_VAT. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące naszych usług, nie zwlekaj z kontaktem. Jesteśmy tutaj dla Ciebie.

Obsługa księgowa firm na najlepszym poziomie - co wyróżnia biuro księgowe RKB?

Poznałeś już usługi biura rachunkowego RKB. Teraz chcemy Ci opowiedzieć nieco więcej o tym, jak pracujemy i dlaczego warto z nami współpracować.

Oferujemy kompleksową obsługę
Biuro rachunkowe RKB to synonim kompleksowej obsługi Twojej firmy. Obejmuje wszystkie czynności księgowe, dzięki którym Twoje przedsiębiorstwo będzie funkcjonowało w 100% zgodnie z prawem. Obsługa kadrowo-płacowa, sporządzanie deklaracji podatkowych i do ZUS-u czy deklaracji finansowych to tylko niektóre z naszych działań. Jeśli po zapoznaniu się z naszą ofertą, masz jakieś pytania, napisz lub zadzwoń!

Gwarantujemy łatwy kontakt
Dobra komunikacja to podstawa. Szybko odpowiadamy na Twoje telefony lub maile, dzięki czemu możesz sprawnie dowiedzieć się o postępach jakichkolwiek prac. Nigdy nie zostawiamy Cię bez informacji zwrotnej.

Będziemy Twoim pełnomocnikiem przed urzędami
Dzięki Twojemu pełnomocnictwu, nasze biuro rachunkowe RKB może reprezentować Cię w urzędzie, ale nie tylko. Pełnomocnictwo jest konieczne, aby wypełniać obowiązki rozliczeniowe.

Twoja firma jest dla nas ważna
Nie pracujemy schematycznie i taśmowo. Każdy przypadek, każda firma i każdy klient to dla nas nowa wartość. Współpracę rozpoczynamy od szczegółowego zapoznania się z potrzebami i oczekiwaniami naszych klientów. Jeśli chcesz się z nami skonsultować, wystarczy, że przejdziesz do zakładki kontakt i zadzwonisz lub napiszesz.

Pomagamy załatwiać sprawy online
Wiele spraw można bezproblemowo załatwić bez wychodzenia z domu. Rozwój technologii potrafi znacznie ułatwić życie przedsiębiorcy. Warto z tego korzystać i znać swoje prawa. Posiadając odpowiednie upoważnienia i pełnomocnictwa, jesteśmy wstanie załatwić różnego typu sprawy drogą elektroniczną bez Twojego czynnego udziału.

Róża Krasnodębska-Bogusz - doradztwo podatkowe i więcej!

Usługi księgowe dla małych przedsiębiorców to moja specjalność. Poniżej dowiesz się więcej o przebytych przeze mnie kursach i szkoleniach. Zawód księgowej wymaga ciągłego dokształcania się i monitorowania zmian. Ze mną masz gwarancję, że zawsze będziesz na bieżąco, a żadna sprawa nie zostanie przegapiona.

Specjalista ds. wynagrodzeń
Przebyłam kształcenie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce „Kadry i płace w praktyce”. Jego celem było teoretyczne i praktyczne przygotowanie się do wykonywania zawodu specjalista ds. wynagrodzeń (kod zawodu 242310). Kształcenie obejmowało takie zagadnienia, jak:

  • prawo pracy,
  • płace,
  • zasiłki,
  • ubezpieczenia społeczne,
  • podatek dochodowy od osób fizycznych,
  • program Płatnik.

Program Płatnik
Doskonała znajomość programu Płatnik pozwala nam tworzyć i wysyłać dokumenty w formie elektronicznej. To łatwiejsza i szybsza forma niż ta tradycyjna. W naszym biurze staramy się wprowadzać nowoczesne rozwiązania, żeby zapewnić Ci jak najlepszą i najsprawniejszą obsługę.

Co jest ważne? Kwalifikowany podpis elektroniczny
Żeby korzystać z programu Płatnik i przekazywać dokumenty, konieczny jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Po dopięciu niezbędnych formalności, możemy przy jego pomocy tworzyć i wysyłać dokumenty ubezpieczeniowe do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zawód pracownika do spraw podatków
Mam również na koncie specjalistyczne kształcenie Stowarzyszenie Księgowych w Polsce „Podatki dla księgowych w praktyce”. Uzyskałam potwierdzenie posiadania kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu pracownika ds. podatków. Kształcenie objęło następujące zagadnienia:

  • system podatkowy,
  • ordynacja,
  • PIT, CIT, VAT,
  • elementy prawa karnego skarbowego.

Róża Krasnodębska-Bogusz - doradztwo podatkowe i więcej!

Specjalista ds. rachunkowości
Cennym kursem okazał się również Kurs dla samodzielnych księgowych (bilansistów). Szkolenie obejmowało:

  • rachunkowość – ujęcie praktyczne,
  • wybrane zagadnienia z prawa podatkowego,
  • wybrane zagadnienia z prawa cywilnego i prawa pracy.

Dzięki odbytym szkoleniom, biuro rachunkowe RKB jest zaufanym partnerem do współpracy.

Kurs zatrudnianie cudzoziemców
Legalne zatrudnianie cudzoziemców wiąże się z różnymi obowiązkami dla pracodawcy. Dzięki szkoleniom z tego zakresu, jestem w stanie pomagać przedsiębiorcom także w tym zakresie. Warto wiedzieć, że cudzoziemcy mogą wykonywać pracę w Polsce na podstawie:

  • umowy o pracę,
  • umowy cywilnoprawnej (zlecenia, agencyjnej albo o dzieło),
  • pełnienia funkcji w zarządach osób prawnych.

Biuro rachunkowe Warszawa Bemowo – pomoc w zatrudnieniu osób spoza kraju.
Nasze biuro rachunkowe Warszawa Bemowo pomaga przejść przez procedurę oświadczeniową. Dzięki temu cudzoziemcy mogą szybciej podjąć pracę bez konieczności przeprowadzania dodatkowych formalności – testu rynku pracy. Taka procedura może zostać wykonana, jeśli chcesz zatrudniać obywateli:

  • Ukrainy,
  • Białorusi,
  • Armenii,
  • Gruzji,
  • Rosji,
  • Mołdawii.

Zapraszamy do kontaktu, jeśli potrzebujesz wsparcia właśnie w tym zakresie!

Wiele lat doświadczenia w branży
Wieloletnie doświadczenie w pracy księgowej pozwala świadczyć doradztwo podatkowe i usługi księgowo-rachunkowe na bardzo wysokim poziomie. Liczne kursy
i szkolenia, których podejmujemy się regularnie, zapewnią Ci fachową obsługę, z której będziesz zadowolony.

Gdzie nas znajdziesz? Warszawa Bemowo i inne dzielnice

Skupiamy się na świadczeniu usług na obszarze Warszawy, szczególnie Warszawa Bemowo i w Siedlcach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy podjęli współpracę, jeśli mieszkasz lub prowadzisz działalność w innych dzielnicach miasta stołecznego Warszawa.

Firmy Warszawa Bemowo
Warszawa Bemowo to dzielnica, w której prężnie funkcjonuje wiele firm z różnych branż. Jeśli jesteś właścicielem jednej z nich, zapraszamy serdecznie do kontaktu i nawiązania współpracy. Nie ograniczamy się jednak do wspierania przedsiębiorców tylko z jednej dzielnicy. Zachęcamy do kontaktu wszystkich właścicieli firm, którzy potrzebują rzetelnej i zaufanej księgowej.

Warszawa Bemowo – Wydział Działalności Gospodarczej i Zezwoleń dla Dzielnicy Bemowo
Warto wiedzieć, że przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i osoby, które dopiero zamierzają założyć własną firmę w dzielnicy Warszawa Bemowo, mogą znaleźć wsparcie i pomoc w:
Wydziale Działalności Gospodarczej i Zezwoleń dla Dzielnicy Bemowo, który mieści się przy ul. Powstańców Śląskich 70, 01-381 Warszawa.